zondag 15 augustus 2010

Bezoek aan Cemetery of Staglieno - Genova aug 2010















7 opmerkingen:

annemiek zei

Ter nagedachtenis

Ik lach om hen die steeds bloemen leggen bij mijn graf.
Van al die onnozelen weet kennelijk niet één
Dat er niets meer is dat mij nog bindt aan deze steen.
Ik ben in die bloemen, ben de bloemen die men gaf.


Cahit Sitki Taranci


mooiere foto's bestaan niet van dit kerkhof!

annemiek zei

sfeergedicht bij beelden.....zoals het bij mij voelt

Novalis

Zijn ogen waren onnatuurlijk groot,
De bleke handen te roerloos voor daden -
Zoals een bloem uitbloeit met open bladen,
Droomde zijn leven open naar den dood.

Zijn zwakheid glimlachte als een kind glimlacht,
Wanneer zijn tuin bevroren is van winter-
Hij stond voor 't raam en, glimlachend naar ginder,
Zong hij zijn zachte liefde door den nacht,

Er hingen- wonderlijk- over het paars
Behangsel schaduwen van vreemde dingen-
Hij kon zijn angst niet dempen door te zingen
Het leven droeg iets stils, dood-stils en zwaars

Hij zat voor 't instrument en speelde wijs
Die meedreef met het drijven van zijn dromen,
En zei eenvoudig:" Nu zal wellicht komen
Hij met den zandloper, viool en zeis."

M. Nijhoff

Newinneke zei

Wat onnoemelijk mooi zijn ze. Zelfs de duivel...

En Annemiek, dat je Cahit Sitki Taranci kent: ik haal mijn hoed voor je af :-)

Anoniem zei

Mooi hoor! Wat een blik! Roel

Annet zei

Kan niet tippen aan de poetische bijdrage van Annemiek, maar vind de foto's gewoon prachtig.

graz zei

Dank jullie wel allemaal! Foto's maken is voor mij heel 'speciaal', en fijn dat het een beetje overkomt :-)

Marion zei

Die blik..

jouw manier van kijken door de lens weerspiegelt een beetje jouw ziel..
ik wil heel graag proberen het gevoel vast te leggen met mijn kwasten.. de blik laat me niet los, dank je wel daarvoor !
xx Marion